خانه
آموزش
استعدادیابی
فرصت‌های شغلی
خدمات سازمانی
خواندنی‌ها
مشاور هوشمند
درباره ما
مسیر شغلی فروشندگی

مسیر شغلی فروش



مسیر شغلی فروش

از زبان علی.

من علی‌ام...


در اولین تجربه کاری، به عنوان یک "فروشنده" شروع به کار کردم چون خیلی فعال و پرانرژی بودم، راحت با دیگران ارتباط برقرار می‌کردم، انگیزه بالایی برای کسب درآمد بالا داشتم و اصلا نمی‌تونستم یه کار روتین انجام بدم.

تووی دانشگاه و کارهای تیمی تقریباً می‌تونستم دیگران رو متقاعد کنم، البته یه مشکلی هم داشتم که وقتی "نه" می‌شنیدم خیلی ناراحت می‌شدم،  خلاصه با این شناختی که از خودم داشتم مسیر شغلی فروش رو انتخاب و با  "کارشناس فروش تلفنی" شروع کردم.

در جریان کار روی بهبود مهارت‌هام کار کردم؛

1-   مهارت‌های ارتباطیم رو بهبود دادم

2-   سعی کردم صبورتر باشم.

3-   با شنیدن نه، دست از تلاش برندارم.

من با استفاده از قدرت قانع‌کنندگی و مهارت‌های ارتباطیم، تونسته بودم  مشتریان جدید جذب کنم و روابط خوبی رو با آن‌ها برقرار کنم. به تدریج مهارت‌هام رو در زمینه فروش بهبود ‌بخشیدم و به جایگاه شغلی "کارشناس ارشد فروش" رسیدم.

چند ماه بعد مدیر فروشمون بهم گفتن که اگر مهارت رهبری رو در خودم ارتقا بدم می‌تونم به جایگاه سرپرستی فروش برسم و منم کلی خوشحال شروع کردم به یادگیری....  

4ماه بعد، مدیرم که تلاش من رو دید، سرپرستی فروش رو به من سپرد؛ حالا وظیفه من رهبری تیمی از فروشندگان بود. و مسئولیت‌های بیشتری دربرابر مدیرم داشتم باید گزارش‎‌ ارائه می‌دادم و مسئول اجرای اهداف و زمان‌بندی بودم.     

با گذشت زمان، تجربه و دانش بیشتری در زمینه فروش دست آورده بودم، با برنامه‌ریزی دقیق و مشورت و مدیریت مؤثر و آموزش اعضای تیم، تونسته بودیم، فروش شرکت رو بهبود ببخشیم و تیم فروش را به سمت موفقیت هدایت کنیم.

ما با درک عمیق از بازار و روابط مشتریان برای کمک به شرکت استفاده کردیم و شرکتمون بزرگ‌تر شد  و حالا که محصولات بیشتری برای فروش داشتیم، وقتش رسیده بود که تیم فروش شرکت بزرگ‌تر بشه؛ از اونجا که تلاش و پشتکار من برای مدیر فروش و مدیرعاملمون مشخص شده بود، به عنوان  مدیر فروش برای محصولات جدید شرکت انتخاب شدم و با وجودی که از شرکت‌های حتی بزرگ‌تر پیشنهاد شغلی داشتم تصمیم گرفتم در شرکتی که خودم در اون رشد کرده بودم و شاهد بزرگ شدنش بودم بمونم.

من سعی کردم افرادی که مثل خودم در تیمم علاقمند به یادگیری بودن رو در در مسیر شغلیشون کمک کنم که پیشرفت داشته باشن

در ادامه، تصمیم گرفتم  به مدیریت روابط با مشتریان (CRM) مشغول بشم و تجربه و تسلط خودم رو بر نرم‌افزارهای مدیریت روابط با مشتریان به کار بگیرم و به شرکت‌ها کمک ‌کنم تا روابط مثبت با مشتریان خودشون برقرار کنن.

تمرکز تیم من بر حفظ مشتریان و بهبود تجربه خرید آن‌هاست، ما  با ارائه خدمات و پشتیبانی عالی، تونستیم روابط قوی‌تری با مشتریان برقرار کنیم و تجربه خرید بهتری ارائه دهیم.

بعد از 2 سال  با یادگیری دوره‌های کسب و کاری در جستجوی مسیر جدیدی که بتونم توانمندی‌های دیگه خودم رو به کار بگیرم تصمیم گرفتم  به عنوان مشاور فروش فعالیت کنم.

من به شرکت‌ها و مشتریان فردی کمک می‌کنم تا استراتژی‌های فروش خودشون رو بهبود دهند.

با استفاده از تحلیل بازار و تعیین استراتژی‌های مناسب، به مشتریان پیشنهاداتی می‌دم تا عملکرد فروششون رو بهبود بدن

من با دقت و دانش خود، به شرکت‌ها کمک می‌کنم تا در بازار رقابتی بهترین عملکرد را ارائه دهند.


اما من  هنوز احساس می‌کنم که هدف  دیگه‌ای  برام  وجود داره.

من  به تجارت الکترونیک علاقه‌مندم و تصمیم گرفتم در این حوزه هم فعالیتی داشته باشم.

من یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کردم،  من با استفاده از توانایی‌های خود در فروش، تبلیغات و مدیریت روابط با مشتریان، به فروشگاه آنلاین خود رونق می‌بخشم.  

من  با انعطاف‌پذیری و تلاش مداوم خوددر حوزه فروش مدیریت روابط با مشتریان به جایگاه شغلی مدیریت رسیدم و در صنایع مختلفی مانند فناوری، تجارت الکترونیک و ... موفقیت‌های بزرگی رو بدست آوردم و تجربه‌های ارزشمندی کسب کردم.



با تلاش، اراده و تجربه می‌تونیم از کارشناس فروش تلفنی به فروشنده ماهر، مدیر فروش، مدیر روابط با مشتریان، مشاور فروش و  کارآفرین تبدیل شد.




موفق باشید رفقا :))

نظرات